Κυριακή 27 Μαρτίου 2011

Γιώργου Κόρρα, Χρήστου Βούπουρα "Mirupafshim" (καλή αντάμωση)


Την Παρασκευή 1η Απριλίου θα παρουσιάσουμε την ταινία  
Mirupafshim ( “καλή αντάμωση” στα αλβανικά)
των Γιώργου Κόρρα και Χρήστου Βούπουρα (1997).

Η προβολή θα γίνει στην αίθουσα “Μίμης Καβούρης”  στη Βίλλα Στέλλα 
(Σοφίας 1 Ν.Ηράκλειο). Ωρα έναρξης 21 : 15

Στην προβολή θα παραβρεθούν και οι σκηνοθέτες






Σκηνοθεσία : γιωργος Κορρας, χρηστοσ Βουπουρας

Παραγωγή : Ε.Κ.Κ, Χρηστος Βουπουρας, Γιωργοσ Κορρας, ΕΤ1, BOROUGH FILMS, TELEVISUAL SERVICES JK LTD, ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΚΥΠΡΟΥ

Δ/νση Φωτογραφίας : ΚΩΣΤΗΣ ΓΚΙΚΑΣ

Μοντάζ : ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΟΥΠΟΥΡΑΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΡΡΑΣ

Δ/νση Παραγωγής : ΡΟΥΛΑ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

Μουσική σύνθεση : ΣΤΑΥΡΟΣ ΞΑΡΧΑΚΟΣ
Ερμηνεία : ΣΤΑΥΡΟΣ ΞΑΡΧΑΚΟΣ
Ψαλμός : ΛΑΚΗΣ ΚΑΡΑΛΗΣ
Πλήκτρα : ΣΤΑΥΡΟΣ ΣΟΦΡΩΝΑΣ
Κλαρίνο  : ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΠΑΡΟΥΤΗΣ

Σκηνικά /Κοστούμια  : ΝΙΚΟΣ ΚΑΣΑΠΑΚΗΣ

Ηχοληψία : ΝΤΙΝΟΣ ΚΙΤΤΟΥ, ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

Μιξάζ : ΘΑΝΑΣΗΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ

Ηθοποιοί
ΑΚΗΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ, ZIFLA MYZAFER ET’HEM, ARMANDO DAUTI,
MARGARITA XHEPA, KADRI ROSHI, LAERT VASILI,
ΒΑΣΙΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΟΥΡΗ,
KARAFIL SHENA, KASTRIOT HASA, ARTAN AGO,
ΣΟΦΙΑ ΟΛΥΜΠΙΟΥ, ΒΑΝΑ ΦΙΤΖΙΩΡΗ, ΘΑΝΟΣ ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ,
ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΑΓΚΛΟΣ, ΔΗΜΗΤΡΑ ΧΑΤΟΥΠΗ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΡΙΣΤΟΓΙΑΝΝΗΣ,
ΜΗΝΑΣ ΧΑΤΖΗΣΑΒΒΑΣ, ΑΛΕΞΗΣ ΔΑΜΙΑΝΟΣ, KADRI ROSHI,
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΟΥΒΑΤΣΟΥ, EDVIN HYSENI, ELIDON VALEJ,
ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΥΛΩΝΑΣ, ILIR ALIMENA,
ΚΩΣΤΑΣ ΦΑΛΕΛΑΚΗΣ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΒΟΛΙΚΑ, ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΝΕΣΤΗ,
ΕΛΕΝΗ ΦΙΛΙΠΠΑ, FLAMUR KALOSHI, ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ,
ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ, ANASTAS PAPA, GENTIAN SARACI,
GAZMEND MITHI, ALIM BEQIRI, PANAJOT PAPATHIMIU,
KLITI ROSHI, ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΜΙΤΣΗΣ, MAY HANNA,
MIRIETA SHENA, RAHMONDA RESULI, ALBOREN JUPE,
SABRIE ALIMANI, ANILA HODO, MARIO ZERE,
ΚΩΣΤΟΥΛΑ ΔΙΑΜΑΝΤΗ, ΑΝΝΑ ΚΟΜΗΝΟΥ, SALIDA SHENA,
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΜΥΛΩΝΑ, ΚΩΣΤΑΣ ΓΚΟΤΣΙΝΟΣ, ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΦΕΙΡΑΚΗΣ,
ΝΙΚΟΣ ΜΗΝΑΣΟΓΛΟΥ, ROLAND VASO, LULI GJERGJEVICA,
SAIMIR BERBERI, ENDY SISI PAKS, ΕΛΕΝΗ ΡΟΥΦΑΝΗ,
TEFTA ALIMANI, ΜΑΡΙΑ ΚΑΣΤΑΝΗ

Γλώσσα : Ελληνικά, Αλβανικά
Διάρκεια : 126’

Σύνοψη
Σ΄ ένα λεωφορείο, γνωρίζονται τυχαία ένας έλληνας εκπαιδευτικός και μερικοί Αλβανοί λαθρομετανάστες. Αυτός έχει επιλέξει μια ζωή αμφισβήτησης και συνέπειας με τις φιλελεύθερες ιδέες του. Αυτοί, όπως και κάθε μετανάστης, πρέπει πρώτα απόλα να επιβιώσουν και να αποκτήσουν τα νόμιμα χαρτιά εργασίας και παραμονής. Ανάμεσα στις δύο πλευρές θα αναπτυχθεί μια σχέση φιλίας, τα όρια της οποίας θα αποκαλυφθούν, όταν πραγματοποιήσουν μαζί ένα ταξίδι στην Αλβανία.


Διακρίσεις

Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1997
·          Βραβείο καλύτερης ταινίας, Τιμητική διάκριση στους ηθοποιούς Margarita Xhepa και Kadri Rossi
      
Βραβεία Ποιότητας Υπουργείου Πολιτισμού 1997
·           Διάκριση ποιότητας ταινίας μεγάλου μήκους
Ευρωπαϊκό Φεστιβάλ Βρυξελλών (Βέλγιο) 1998
·          Β΄ βραβείο καλύτερης ταινίας


Κριτική ταινίας από τον Γιάννη Μπακογιαννόπουλο

Ένας Έλληνας συναντιέται με μια ομάδα Αλβανών μεταναστών και ανακαλύπτει έναν ανθρώπινο και κοινωνικό χώρο που ήταν απωθημένος στο βαθύ του ασυνείδητο. Οι Αλβανοί θα λειτουργήσουν σαν καθρέφτης, που πάνω του θα εγγραφούν οι αδιόρατες μεταβολές του ψυχισμού του, οι ανεπαίσθητες μετατοπίσεις της συνείδησής του, η αναθέρμανση των οικογενειακών του σχέσεων, ο επαναπροσδιορισμός της εθνικής, ιδεολογικής, πολιτικής και θρησκευτικής του ταυτότητας.

Ιδεολογικό απομεινάρι της πτώσης του υπαρκτού σοσιαλισμού, ο Χρήστος, καθηγητής της Ιστορίας, περιφερόταν κάποτε στους χώρους της ευρύτερης Αριστεράς και ζούσε με δική του επιλογή στο περιθώριο της κοινωνίας του, κάνοντας παρέα με άλλους περιθωριακούς, κατά προτίμηση με ανθρώπους που αισθάνονται λιγότερο Έλληνες και που το επίσημο κράτος επέμενε να αγνοεί. Με την ξαφνική εισβολή των Αλβανών, θα διαπιστώσει ξανά την άδικη και άνιση μεταχείριση των ξένων από τους ντόπιους, τον ρατσισμό που γεννιέται σιγά-σιγά μεταξύ των Ελλήνων, την τάση της οργανωμένης κοινωνίας να εκμεταλλευτεί τη φτώχεια τους και κατόπιν να τους ενσωματώσει, τέλος το χιούμορ, την αισιοδοξία, το θάρρος, την καρτερικότητα, αλλά και την αλλοτρίωση των Αλβανών φίλων του.

Ωστόσο, το πέρασμα του ήρωα στην ωριμότητα θα σημαδευτεί από την ανατροπή των πιο κοινών πεποιθήσεών του και τη βαθμιαία συνειδητοποίηση της διπλής όψης των πραγμάτων της ζωής του: Εκείνος που υφίσταται τον ρατσισμό και την εκμετάλλευση, τον ασκεί με τη σειρά του στον πιο αδύνατο. Εκείνος που προβάλλει τον ουμανισμό πάνω από τις ράτσες, συνέχεται από τον πιο βαθύ κομφορμισμό. Κι αντίστροφα, ο ήρωας που κατηγορείται για μισογυνισμό, θα υπερασπιστεί τη θέση της γυναίκας σε μια ξένη κοινωνία. Αυτός που αντιμάχεται τον εθνικισμό, θα νιώσει συμπάθεια για την ελληνική μειονότητα. Αυτός που πιστεύει στην απόλυτη ελευθερία των πιο ουσιαστικών επιλογών του, θα συνειδητοποιήσει πως η προσωπικότητά του έχει διαμορφωθεί ερήμην του, μακριά και πολύ πριν απ’ αυτόν, από δυνάμεις που θεωρούσε ανίσχυρες και αμελητέες.

Κι ενώ ο ξένος κόσμος θα χάνεται από μπροστά του οδεύοντας προς την ιστορική του μοίρα, ο ίδιος θα μείνει μόνος, γυμνός και ξένος, να αναμετρήσει τις ήττες, τα τραύματα και τις κατακτήσεις του.


Πηγή: Ψηφιακό κέντρο Ε.Κ.Κ (http://www.gfcdigital.gr/gfc/index.html?locale=el#)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου